Tipy a triky
Zimní skladování vozítek
Pokud plánujete delší dobu nejezdit, tak je ideální mít články okolo nominálního napětí.
Přímo z fabriky chodí články s napětím 3,5-3,6V a to mnohdy i roky leží na skladě. Výrobci udávají, že při storage napětí mohou takto články bez degradace přežít 2-4 roky (někteří tvrdí dokonce 10).
V praxi to znamená, že 10S baterie skladovat na 36V, 12S baterie na 43,2V, 14S baterie na 50,4V, 16S baterie na 57,6V atp.
Pokud nemáte multimetr nebo se Vám v tom prostě nechce moc vrtat, tak podle ovladače nebo případně displeje na krabici, to bývá cca 40-60%. (Nebývají to moc dobrá měřidla)
Dále určitě suché místo, kde nebude moc zima a nehrozí kondenzace kvůli velkým a prudkým změnám teplot.
A nakonec ještě malá poznámka, že některé řídící jednotky či chytré BMS mohou baterie pomalu (občas i dost rychle) vybíjet, takže je dobré průběžně kontrolovat. Obecně největší průser je nechat baterii měsíce vybitou do mrtva. Kapacita se může drasticky zmenšit. To samé platí i o plném nabití, byť v menší míře.
Pokud jsi to dočetl až sem, tak děkujeme a přejeme mnoho kilometrů na těchto krásných vozítkách. Vaši Boardeláři
VESC TOOL a VESC FIRMWARE
VESC tool verze 6 sice hlásá, že už je konečně univerzální, nicméně často nakonec pomůže použít konkrétní verzi VESC TOOLu s konkrétní verzí FIRMWARE řídící jednotky. Tady máte odkazy na google drive, kde najdete zabalené všechny verze programu a všechny verze FW pro všechny jednotky, které se nám podařilo zatím najít. A taktéž přehlednou tabulku. 😉
VESC FIRMWARE | VESC TOOL |
3.28 & 3.29 & 3.30 | v0.83 |
3.37 & 3.38 | v0.94 |
3.36 & 3.40 | v0.95 |
3.48 | v1.00 |
3.50 | v1.04 |
3.52 & 3.53 & 3.54 | v1.08 |
3.55 | v1.09 |
3.57 | v1.13 |
3.58 | v1.14 |
3.58 | v1.16 |
3.60 | v1.18 |
3.61 | v1.19 |
3.62 | v1.21 |
3.62 | v1.23 |
3.62 | v1.25 |
3.63 | v1.26 |
3.65 | v1.28 |
3.66 | v2.00 |
4.0 | v2.01 |
4.1 | v2.02 |
4.2 | v2.03 |
5.0 & 5.1 | v2.05 |
5.0 & 5.1 | v2.06 |
5.2 | v3.00 |
5.3 | v3.01 |
6.2 | v6.02 |